Zalaminovaná tabulka a zalaminovaná čísla, oboje na suchý zip, aby venkovní počítání neuletělo. Tohle jsem vymyslela pro děti poté, co jsme si poprvé vzali perlový materiál ven (zmínila jsem se o tom zde). Foukal sice jen slabý vánek, přesto čísla poletovala vzduchem a na podložce odmítala zůstat v klidu. S něčím takovým se přece nedá pracovat a my se venku učíme rádi. Bylo potřeba s tím něco udělat.
Vytáhla jsem proto laminovačku (či správě laminátor), nasázela všechna čísla do fólie, pak je rozstříhala a na každé nalepila ze spodní strany jednu část samolepícího suchého zipu. Respektive děti se přihlásily o to, že chtějí také lepit. Co by nemohly, je to jejich materiál k práci, jen ať na jeho výrobě spolupracují. 🙂
Poté jsem vyrobila tabulku odpovídající našim číslům, vytiskla ji, rovněž zalaminovala a do každého políčka vlepila druhou část suchého zipu. Jednoduché, ale účinné. Hned jsme to vyzkoušeli (článek chystám). A protože to funguje, přináším vám v tomto článku návod včetně číslic a tabulky ke stažení.
Co potřebujete:
- laminátor + fólie,
- nastříhaná čísla (vytištěná či napsaná),
- tabulku (vytištěnou či narýsovanou),
- samolepící suchý zip,
- nůžky.
K tisku
- PDF | Čísla 1 – 10, znaky + a =
- PDF | Čísla 11 – 20, znaky – a =
- PDF | Tabulka k číslům
Postup:
- Připravte si čísla a nasázejte je do fólie. Je dobré nechat nějaké místo okolo, aby se měla fólie kde spéct.
- Připravte si k zalaminování i tabulku a vše nechte projet laminátorem.
- Čísla rozstříhejte.
- Jednu část suchého zipu nalepte na políčka tabulky, druhou část na zadní stranu čísel.
K čemu je to dobré:
- především k tomu, aby čísla při práci zůstala na místě;
- hodí se to zejména při práci venku;
- čísla jako taková a tabulku k nim používáme k zápisu sčítání a děti se touto cestou seznámily s perlovým materiálem (článek chystám).
Pracujete (učíte se) s dětmi venku?
Jak jste řešili, aby vám materiál nelétal všude okolo?
Dobrý den, co myslíte, má smysl řešit barvu číslic, myslím že by každá číslice měla barvu odpovídající perlovému materiálu 🙂
Pěkný den, osobně bych řešila barvy jen ve chvíli, kdy se dítě čísla teprve učí, později bych to u této aktivity považovala spíš za zbytečné. 🙂